جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۱۳:۴۳

پمپ دوفازی میدان نفتی پایدار غرب نصب و راه‎اندازی شد

ایران دریلینگ: مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از نصب و راه‎اندازی پمپ دو فازی پایدار غرب در منطقه عملیاتی چشمه خوش خبر داد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب، میرحسین کاظمی در این باره توضیح داد:  با توجه به تحریم‎ها و نبود قطعات پمپ دو فازی، با برنامه‎ریزی و هماهنگی شرکت نفت و گاز غرب و همچنین با استفاده از توان شرکت‎های دانش‎بنیان، قطعات پمپ‎ دو فازی تولید و در کمتر از دو ماه وارد مدار شد. وی در ادامه با تشریح مراحل مختلف انجام نصب و راه‎اندازی پمپ دو فازی گفت: این پروژه در دو بخش تهیه قطعات مورد نیاز و نصب اسکروها، اسمبل‎کردن و راه‎اندازی پمپ تعریف شد. مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب افزود: در بخش نخست این پروژه، قطعات اولیه مورد نیاز شامل چهار مجموعه مکانیکال سیل پمپ، بیرینگ و ادوات جانبی از سوی شرکت‎های دانش‎بنیان تامین شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم نیز پس از انتقال اسکروها، قطعات و ابزارآلات مورد نیاز به سایت پایدار غرب، مراحل اندازه‎گیری، اسمبل‎کردن پمپ، برسکاری و سمباده‎زنی انجام شد، همچنین میزان انحراف مرکزیت Liner نسبت به پوسته پمپ بررسی و مقدار آن اندازه‎گیری شد و اسکروها داخل یکدیگر جفت و داخل Liner قرار داده شدند. کاظمی اظهار کرد: برای ساخت بوش‎های نگه‌دارنده مکانیکال سیل‎ها، ابتدا فاصله محل قرارگیری بوش‎ها روی شفت تا تکیه‎گاه مکانیکال سیل‎ها ثبت شد. سپس فلنج‎ها در دو سمت روی پمپ نصب شدند و فاصله فلنج‎ها تا پوسته‌ها فیلرگیری و سپس چهار مجموعه مکانیکال سیل‎ها روی اسکروها نصب شد. وی در ادامه افزود: برای تعیین ابعاد بوش‎ها، هوزینگ بیرینگ در دو سمت پمپ بدون متعلقات جاسازی و پس از ساخت بوش‎ها، هوزینگ بیرینگ‎ها جداسازی و بوش‎ها روی پمپ نصب شد و سرانجام پس از ساخت ابزار مورد نیاز، بیرینگ‎ها روی پمپ نصب شدند. مدیرعملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب افزود: پس از پایان نصب بیرینگ‎ها و صفحات نگه‌دارنده، نخست چرخ‎دنده مربوط به شفت Driver روی اسکرو نصب و پس از اعمال تایمینگ اسکروها نسبت به یکدیگر، چرخ‎دنده مربوط به Driven نیز نصب شد.



  کد خبر : 2736
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :